Mały dekalog organizacji ślubu.


Autor: konsultacjeslubne
Tagi: ślub   organizacja ślubu  
27 marca 2015, 09:43

Zgłosiła się do Nas para, która od ponad siedmiu lat przekłada ślub. Powodów jest wiele, sale, które brali pod uwagę nie miały terminów, finanse, brak motywacji do działania po tylu latach. Zaczynali wiele razy, ale za każdym poprzestawali, gdyż nadmiar obowiązków ich przerastał.  Niestety, już tak jest, że jeśli się coś wiecznie przekłada to trudno się do tego zabrać. Oni w końcu postanowili zrobić krok do przodu i zorganizować swój ślub,  ale zupełnie nie wiedzieli od czego zacząć. Dlatego przyszli do Nas, aby zaoszczędzić sobie problemów, czasu i  doprowadzić sprawę do końca.

Postanowiłam więc, iż w tym miejscu przekażę przyszłym parom młodym kilka niezbędnych informacji, aby na przyszłość wiedzieli od czego zacząć i na jaką batalię mają  się szykować. Stworzyłam w pewnym sensie dekalog organizacji ślubu.

Po pierwsze:

Data ślubu! To jest najważniejsza rzecz od której należy zacząć, Mając ustaloną datę lub ramy czasowe, w których chcecie wziąć ślub macie już połowę sukcesu.

Po drugie:

Formalności kościele i USC. Oczywiście zazwyczaj ludzie biorą ślub konkordatowy, a więc wszelkiego rodzaju formalności podczas ślubu załatwiają w kościele ( podpisy itp.) ale przyszłe pary młode muszą pamiętać, iż w USC należy uiścić opłatę tzn. mąż kupuje żonę wcześniej. Co za tym idzie, raz w Urzędzie muszą się pojawić.

Po trzecie:

Sala, zespół, kamerzysta, fotograf. Te cztery rzeczy należy organizować niemalże jednocześnie. Wybierając salę musicie zwróć uwagę na to, czy jest ona wstanie pomieścić tyle gości ile chcecie zaprosić. Ważne jest również to czy obiekt jest grodzony, czy ma miejsca parkingowe, czy jest możliwość noclegów. Ważną kwestią jest również jedzenie, które podacie gościom, czyli czy sala ma swoją kuchnię, czy też catering. Warto zapytać się również o ZAIKS. Nie możecie zapomnieć, oczywiście, o finansach. Najważniejsze jest to, ile jesteście wstanie dać za osobę, oraz to co w takiej cenie sala proponuje- ile posiłków, czy tort jest w cenie, stół wiejski, wystrój sali itp. Kiedy macie salę załatwiacie zespół, kamerzystę i fotografa. Pamiętajcie, salę, fotografa, kamerzystę, zespół organizujecie co najmniej rok wcześniej!

Po czwarte:

Dekoracja kwiatowa. Gdzie będzie potrzebna? Kościół, sala weselna, samochód. Nie można zapomnieć o bukiecie panny młodej, butonierkach i ewentualnych deklaracjach z kwiatów na włosy. Najważniejsze przy tym punkcie jest to, czy chcecie florystkę i dekoratorkę, czy też kwiaciarka, która zajmuje się dekoracjami wam wystarczy.

Po piąte:

Zaproszenia.  Jak to się mówi: „ Mała rzecz, a cieszy”.  Kiedy wybieracie zaproszenia chcecie, aby były one oryginalne, niebanalne, a zarazem klasyczne ze smakiem. W obecnych czasach na rynku jest ogromny wybór zaproszeń. Wystarczy wejść na stronę internetową poświęconą tym wyrobom i macie szeroką gamę tego produktu. Zaproszenia mają różne wzory i kolory. Jednakże jeśli chcecie naprawdę niebanalne zaproszenia, takie które nie powtórzą się nigdzie więcej warto jest zainwestować w specjalnie projektowane tylko dla Was. Bez względu na to jakie zaproszenia chcecie, musicie pamiętać, iż przy zamówieniu trzeba podać czy wolicie sami je wypełniać ( To podnosi bardziej pozytywne emocje związane ze ślubem), albo zamawiacie pełną personalizację i oszczędzacie czas.  

Po szóste:

Strój Pary Młodej. Kobieta musi wybrać odpowiednią suknię ślubną. W tym celu najlepiej jest poprzymierzać różne modele i  nie zapętlać się na jednej wersji. Dlatego, że  często okazuje się, że Panny Młode wybierają zupełnie inne suknie niż kiedyś sobie upatrzyły bądź wymarzyły. Kolejną dobrą radą jest to, iż zacznijcie szukać sukni co najmniej pół roku przed ślubem, gdyż sporo czasu zajmuje sprowadzenie sukni w danym rozmiarze i dokonanie ewentualnych przymiarek. Panny Młode, które nie chcą wydawać dużo pieniędzy na suknię, którą generalnie założą jeden raz w życiu, mogą pomyśleć o komisach, albo o krawcowej, która uszyje taką suknię jaką wymarzy sobie przyszła Pani Młoda.

Strój Pana Młodego jest również ważny. Podobnie jak w przypadku Panny Młodej warto aby mężczyzna przymierzył kilka modeli garniturów, smokingów i wybrał ten, który jest najlepiej skrojony i nie ogranicza ruchów mężczyzny. Panowie muszą pamiętać, aby kolor koszuli był taki sam jak kolor sukni wybranki.

Po siódme:

Podziękowania dla rodziców i gości. Rodzicom zazwyczaj para daje kosze kwiatów, słodyczy itp. Jednakże ostatnio w modzie są, wazony personalizowane lub albumy ze zdjęciami. Dla gości coraz modniejsze staja się breloczki z wizerunkiem gospodarzy, widelce, łyżki drewniane z personalizacją. Jak to się mówi „ Małe rzeczy, a cieszą” i pozostawiają miłe wspomnienie w pamięci gości.

Po ósme:

Alkohol i inne trunki. Ten punkt bardziej skierowany jest do mężczyzn, gdyż to na nim ciąży zaopatrzenie wesela w napoje wysokoprocentowe. Cóż… chyba nie ma tu co się rozdrabiać co do tego rodzaju używek, każdy wybiera to co lubi, co mu smakuje. Warto przeanalizować propozycje kilku firm, oraz porozmawiać z przedstawicielami i promocjach. Musicie wziąć przy tym pod uwagę, to, że kilka butelek będzie potrzebne do wykupu wybranki z domu rodzinnego, może ktoś zechce zrobić wam tzw. Bramkę, oraz podczas oczepin również kilka dodatkowych buteleczek się przyda.

Po dziewiąte:

Animacje dla dzieci. Jeśli podczas wesela, lub poprawin planujecie duża grupkę małych dzieci, warto pomyśleć o animatorze, który zorganizuje zabawę dla nich oraz zaopiekuje się nimi w czasie, gdy rodzice będą tańczyli na parkiecie.

Po dziesiąte:

Dodatkowe atrakcje ślubne. Warto pomyśleć o tym czy chcecie podczas ślubu, wesela dodatkowych atrakcji typu: pokaz sztucznych ogni, gołębie, czerwony dywan, fontanna czekoladowa lub alkoholowa, pokaz barmański itd. Atrakcji jest mnóstwo. Do wyboru do koloru.

10 podstawowych zasad organizacji ślubu i wesela ma na celu zmobilizować, Was do organizacji Waszego wymarzonego dnia bez stresu. Jednakże jeśli nadal uważacie, że sami nie dacie rady
i poświecicie na to zbyt dużo pieniędzy oraz czasu, wystarczy się zgłosić do Naszych konsultantów, którzy chętnie zaoszczędzą wasz czas i postarają się zmniejszyć wasze wydatki.

Do tej pory nie pojawił się jeszcze żaden komentarz. Ale Ty możesz to zmienić ;)

Dodaj komentarz